Eficiență continuu variabilă: Transmisie nouă, caracteristici cu eficiență dovedită
CLAAS utilizează tehnologia de transmisie Eccom pentru sistemul de acționare CMATIC continuu variabil și power-split din XERION ZF încă din 2003. Pe lângă nivelul lor ridicat de eficiență, transmisiile se caracterizează printr-o rezistență enormă, o fiabilitate ridicată în toate condițiile de operare și o durată de viață îndelungată. Datorită turației reduse de intrare pe teren, XERION poate funcționa în numeroase aplicații cu un concept de turații reduse și, prin urmare, extrem de economic. Motoarele moderne Mercedes-Benz cu șase cilindri, care respectă norma Stage V, asigură un cuplu ridicat chiar și la turații reduse, astfel încât cuplul maxim de 2.200 (XERION 4200) până la 2.600 Nm (XERION 5000) este disponibil instant la 1.300 rpm. Prin urmare, cea mai mare parte a lucrărilor poate fi efectuată într-un interval de turații eficient și silențios, cuprins între 1.150 și 1.300 rpm.
O inovație majoră a modelului XERION pentru anul de fabricație 2023 este trecerea de la transmisiile continuu variabile ZF Eccom 5.0 și Eccom 4.5 anterioare la noua transmisie Eccom 5.5. Similar modelelor anterioare, noua transmisie oferă patru schimbări automate de game pentru deplasare înainte, zona de acționare mecanică fiind în continuare optimizată. Opțional, se poate atinge o viteză maximă de 40 sau 50 km/h în direcția de mers înainte la o turație de 1.246, respectiv 1.558 rpm, fapt ce ajută la economisirea de carburant. La deplasarea înapoi, este posibilă o viteză maximă de 30 km/h cu trei game automate de conducere. Acționările punților față și spate sunt cuplate rigid, astfel încât nu este necesar un diferențial longitudinal.