Comunicat de presă

CLAAS XERION cu o nouă generație de transmisii și o putere hidraulică sporită

Generația Stage V a modelului XERION, lansată în 2019, va primi o actualizare completă pentru noul an de fabricație. Accentul este pus în special pe introducerea noii transmisii continuu variabilă Eccom 5.5 și a unui nou sistem hidraulic de lucru, disponibil opțional, cu un debit impresionant de până la 422 l/min.

Eficiență continuu variabilă: Transmisie nouă, caracteristici cu eficiență dovedită

CLAAS utilizează tehnologia de transmisie Eccom pentru sistemul de acționare CMATIC continuu variabil și power-split din XERION ZF încă din 2003. Pe lângă nivelul lor ridicat de eficiență, transmisiile se caracterizează printr-o rezistență enormă, o fiabilitate ridicată în toate condițiile de operare și o durată de viață îndelungată. Datorită turației reduse de intrare pe teren, XERION poate funcționa în numeroase aplicații cu un concept de turații reduse și, prin urmare, extrem de economic. Motoarele moderne Mercedes-Benz cu șase cilindri, care respectă norma Stage V, asigură un cuplu ridicat chiar și la turații reduse, astfel încât cuplul maxim de 2.200 (XERION 4200) până la 2.600 Nm (XERION 5000) este disponibil instant la 1.300 rpm. Prin urmare, cea mai mare parte a lucrărilor poate fi efectuată într-un interval de turații eficient și silențios, cuprins între 1.150 și 1.300 rpm.

O inovație majoră a modelului XERION pentru anul de fabricație 2023 este trecerea de la transmisiile continuu variabile ZF Eccom 5.0 și Eccom 4.5 anterioare la noua transmisie Eccom 5.5. Similar modelelor anterioare, noua transmisie oferă patru schimbări automate de game pentru deplasare înainte, zona de acționare mecanică fiind în continuare optimizată. Opțional, se poate atinge o viteză maximă de 40 sau 50 km/h în direcția de mers înainte la o turație de 1.246, respectiv 1.558 rpm, fapt ce ajută la economisirea de carburant. La deplasarea înapoi, este posibilă o viteză maximă de 30 km/h cu trei game automate de conducere. Acționările punților față și spate sunt cuplate rigid, astfel încât nu este necesar un diferențial longitudinal.


Debit nelimitat: Sistem hidraulic de lucru cu un debit de ulei de până la 422 l/min.

Trecerea la noua transmisie Eccom 5.5 asigură un sistem hidraulic de lucru și mai robust pentru cele șase supape hidraulice spate cu acțiune dublă. Datorită unei noi cutii de viteze cu distribuție pentru pompă și pompa tandem opțională, un debit de ulei de până la 422 l/min poate fi pus la dispoziția consumatorilor externi chiar și la turații reduse ale motorului. Acest lucru înseamnă că există, de asemenea, un volum suficient de ulei disponibil pentru implementele frontale cu un necesar deosebit de mare de ulei, precum semănătoarele pneumatice late. Până la două supape hidraulice pot fi alimentate cu până la 140 l/min cu ajutorul sistemului hidraulic de lucru load sensing opțional sau standard. În plus, două supape hidraulice din echiparea standard și trei supape hidraulice atunci când sunt echipate cu pompa tandem opțională pot fi prioritizate în CEBIS, de exemplu pentru a acorda un volum sporit de ulei consumatorilor permanenți importanți, precum suflantele sau dispozitivele de măsurare ale semănătorilor pneumatice.

Un sistem hidraulic separat și optimizat de 90 kW cu debit de 250 l/min la 260 bar este disponibil pentru accesorii, precum rezervoarele de gunoi de grajd lichid și implementele frontale. Astfel, XERION oferă cea mai mare putere hidraulică dintre toate tractoarele de pe piață.

Pentru a spori și mai mult confortul operatorului, meniul sistemului hidraulic din CEBIS a fost dezvoltat în continuare și a devenit mai intuitiv. Astfel, este clar de la prima vedere ce pompă de alimentare transferă ulei către unitățile de control disponibile și ce debite maxime permit circuitele de control. De asemenea, prioritizarea unităților de comandă și atribuirea acestora unor taste funcționale de pe joystick-ul CMOTION se pot realiza rapid și intuitiv.

De asemenea, pentru anumite piețe se poate furniza o frână hidraulică cu două circuite. Începând cu anul 2023, aceasta va îndeplini cerințele Regulamentului de bază care se va aplica începând cu 2025 în ceea ce privește sistemele de frânare hidraulice.

Pur și simplu versatil: balastare inteligentă și montare flexibilă a implementelor

De asemenea, începând cu anul de fabricație 2023, este disponibilă o nouă placă de greutate de bază pentru partea de caroserie din spatele cabinei. Utilizând conceptul de balast inteligent cu plăci de balast suplimentare de 400 kg și greutate frontală, se pot adăuga până la 7.000 kg suplimentare. În funcție de aplicație, XERION poate fi echilibrat în mod optim pentru o distribuție a greutății sub sarcină de 50:50 și un efect de tip „multi-pass” maxim.

O lansare nouă este reprezentată de cadrul de montare Scharmüller special pentru regiuni precum America de Nord, America de Sud și Australia. Acest sistem „Quick Hitch” permite o schimbare rapidă de la cat. 3 la cat. 4/4N și este ideal pentru tiranții spate ai tractoarelor de mare putere XERION și AXION.

Atât noua placă de greutate de bază, cât și cadrul de montare Scharmüller pot fi utilizate pentru modelele XERION mai vechi, până în 2014 inclusiv.


Ghidare inteligentă, documentație și aplicații: CEMIS 1200 cu SAT 900 și noul GPS PILOT

Modelele XERION TRAC și TRAC VC vor fi echipate cu noul terminal CEMIS 1200 cu receptor SAT 900 și GPS PILOT de ultimă generație pentru ghidare automată, gestionarea flotei, controlul aplicațiilor și documentație începând cu anul de fabricație 2023. CEMIS 1200 dispune de un ecran de 12 inch, cu afișaj 2D sau 3D cu ecran divizat, pe lângă gestionarea online a sarcinilor și documentația cu export de date, de exemplu prin TELEMATICS sau stick USB.

Pentru ghidarea automată, receptorul SAT 900 permite utilizarea tuturor semnalelor de corecție (SATCOR by Trimble RTX la nivel mondial; EGNOS pentru Europa; RTK NET și RTK ready, SBAS pentru America și Japonia) și permite utilizarea GPS, GLONASS, Galileo și BEIDOU. O licență de 5 ani pentru semnalul de corecție SATCOR 15 by Trimble RTX cu o acuratețe de +/- 15 cm este inclusă standard. Pentru lucrări mai precise, SATCOR 3 by Trimble RTX cu o precizie de +/- 3 cm este disponibil opțional ca alternativă la semnalele de corecție RTK. În plus, SATCOR 3 FAST by Trimble RTX este disponibil în America de Nord și Europa, având un timp de inițializare de mai puțin de două minute cu aceeași precizie.

Documentația se realizează prin transfer de fișiere online prin intermediul portalului CLAAS TELEMATICS sau prin interfețe directe cu partenerii 365FarmNet OMNIA, Dacom și xFarm. 

Alte funcționalități sunt disponibile opțional:

  • TC-SC pentru controlul secțiunii cu implemente ISOBUS compatibile, precum semănători, utilaje de împrăștiere a îngrășămintelor, pulverizatoare sau dispozitive de tocare. Pot fi controlate până la 80 de secțiuni.
  • TC-GEO pentru colectarea, transmiterea și cartografierea datelor ca documentație și bază pentru planificarea pe teren.
  • Variable Rate Application (VRA) pentru controlul ratei de aplicare prin GPS la însămânțare, fertilizare sau în protecția culturilor. Hărțile de aplicare sunt transferate către Task Manager sub formă de sarcini ISO-XML.

Toate inovațiile pe scurt:

  • Transmisie continuu variabilă Eccom 5.5 nouă.
  • Sistem hidraulic de lucru opțional cu un debit de 422 l/min.
  • Unități prioritizate cu un debit de 140 l/min.
  • Sistem hidraulic de 90 kW cu un debit de 250 l/min la 260 bar pentru suprastructuri și implemente frontale acționate hidraulic.
  • Cu sistemul hidraulic de lucru și sistemul hidraulic de performanță opționale, XERION asigură cea mai mare putere hidraulică de pe piață.
  • Meniu optimizat pentru sistemul hidraulic din CEBIS.
  • Noua placă de greutate de bază de 1.000 kg pentru zona din spatele cabinei.
  • Noul cadru de montare Scharmüller pentru tiranții spate permite atașarea rapidă a implementelor de cat. 3 și cat. 4/4N.
  • Noul CEMIS 1200 cu CLAAS GPS PILOT pentru XERION TRAC și XERION TRAC VC.
  • Sistem hidraulic de frânare cu două circuite pentru regiunile de vânzare relevante.