Utilizăm module cookie (proprii și ale terților, cum ar fi Google Analytics) pentru a vă ajuta să utilizați mai ușor site-urile noastre și pentru a ne adapta mai bine oferta în funcție de interesele dumneavoastră. Continuarea utilizării site-urilor noastre înseamnă acceptarea implicită a cookie-urilor necesare din punct de vedere tehnic. Prin acceptare vor fi utilizate toate tipurile de cookie-uri (inclusiv cookie-urile de marketing). Acordul dumneavoastră este voluntar și poate fi revocat în orice moment în viitor.

Mai multe informații sunt disponibile în declarația noastră privind protecția datelor.

Accepta

Comunicat de presă

ARION 600/500 și AXION 800, acum cu motoare ce respectă standardul de emisii Stage V

CLAAS introduce motoarele ce respectă standardul de emisii Stage V la modelele AXION 800, precum și ARION 600 și 500 începând cu anul 2020. Aceste modele de ultimă generație sunt echipate cu o serie de alte inovații, inclusiv opțiunea de a controla utilajele compatibile ISOBUS cu ajutorul terminalului CEBIS. 

Noul standard de emisii, de la 125 CP la 295 CP

Domeniul de putere al utilajelor din gama ARION cu motoare ce respectă standardul de emisii Stage V este extins de la 125 CP, la modelul ARION 510, la 205 CP cu CPM, la modelul ARION 660. Modelele ARION 500 au un motor DPS cu patru cilindri, cu turbocompresor în trepte (un turbocompresor mai mic, cu răspuns extrem de rapid și un turbocompresor wastegate), în timp ce toate tractoarele ARION 600 sunt echipate cu un motor DPS cu 6 cilindri, cu turbocompresor VGT. La modelele ARION 600, turația la ralanti a motorului este redusă la 650 rpm când tractorul staționează, asigurând o economie suplimentară de carburant. Toate motoarele respectă prevederile standardului de emisii Stage V datorită combinației dintre EGR (recircularea gazelor de eșapament răcite), DPF (filtrul de particule diesel) și convertizorul catalitic SCR (reducere catalitică selectivă). La modelele ARION 600, componentele sistemului de post-tratare a gazelor de eșapament au fost îmbunătățite în continuare, pentru a reduce dimensiunile spațiului pe care îl ocupă.

Modelele AXION 800 sunt propulsate de motoarele FPT cu 6 cilindri, ce dezvoltă o putere între 205 CP și 295 CP.  Pentru acestea, DOC (catalizatorul de oxidare diesel), EGR și SCRoF (reducere catalitică selectivă pe filtru) asigură respectarea standardului de emisii Stage V. Datorită consolidării diferitelor elemente ale acestei tehnologii, acesta se bazează în momentul de față pe mai puține componente. În plus, turația la ralanti a motorului este redusă automat la 650 rpm atunci când tractorul staționează, asigurând o economie de carburant.

Opțiune hidraulică suplimentară pentru modelul AXION 800

Pentru lucrările de capacitate mare de împrăștiere a îngrășământului și alte lucrări ce necesită un nivel ridicat de putere hidraulică, modelul AXION 800 este acum disponibil opțional cu un sistem hidraulic cu senzor pentru încărcătură și un debit de 205 l/min, în locul versiunii standard de 150 l/min. Pe lângă conexiunile Power Beyond pentru conductele de presiune, de retur și cu senzor pentru încărcătură, toate tractoarele AXION sunt echipate acum standard cu un retur suplimentar, care este necesar pentru anumite implemente.

Noua funcție de transmisie pentru transmisia powershift HEXASHIFT

Este disponibil opțional un nou limitator pentru turația motorului pentru transmisia powershift HEXASHIFT la toate tractoarele AXION 800 și ARION 600/500. Acesta face posibilă limitarea turației maxime a motorului pentru lucrările efectuate pe câmp, deplasările în jurul fermei și pe șosea, asigurând o funcționare eficientă și economică. Limitatorul pentru turația motorului funcționează independent față de funcția de selectare automată a modului powershift HEXACTIV și poate fi utilizat, de asemenea, fără aceasta.

Atunci când este utilizată împreună cu funcția de selectare automată a modului powershift HEXACTIV și tempomatul, transmisia powershift HEXASHIFT oferă operatorului același nivel de funcționalitate ca în cazul tractoarelor CLAAS echipate cu transmisie continuu variabilă CMATIC:

  • Adaptează automat raportul de transmisie la forţa de tracţiune necesară
  • Menține o viteză de funcționare constantă prin intermediul tempomatului, chiar și în condiții de modificare a încărcăturii
  • Limitează turația maximă a motorului pentru a reduce consumul de carburant, prin utilizarea palierelor de putere și cuplu constante în gama de turații medii - scăzute
  • Oprire cu ajutorul frânei, fără a utiliza ambreiajul (SMART STOP)

CEBIS cu ISOBUS UT pentru o vedere și mai bună

Terminalul universal ISOBUS UT este disponibil acum pentru terminalul de comandă CEBIS cu ecran tactil. Cu o a treia vedere principală pentru controlul utilajelor ISOBUS, pe lângă vederea pentru deplasarea pe șosea și cea pentru munca pe câmp, nu mai este nevoie de un terminal suplimentar în cabină. Cu toate acestea, prin atribuirea priorităților, poate fi conectat cu ușurință un alt terminal ISOBUS UT. Acest lucru permite adaptarea conceptului de comandă astfel încât să reflecte complexitatea utilajului. Ca și până acum, butoanele funcționale ale tractorului pot fi alocate cu ușurință pentru a controla utilajul ISOBUS.

Noua interfață pentru operator este mai clară, mai simplă, iar navigarea poate fi efectuată mai rapid. Noul ecran de pornire din cadrul CEBIS afișează detaliat setările curente și oferă, de asemenea, operatorului informații cu privire la service și datele implementului. Având trei vederi diferite, acum pot fi memorate și mai multe setări individuale. Setările implicite pot fi restabilite în orice moment. Prin profilurile de utilizator „Începător”, „Normal” și „Expert”, CEBIS oferă nivelul adecvat de personalizare pentru fiecare operator. Pe ecranul CEBIS pot fi afișate imaginile de la până la două camere video, făcând posibilă utilizarea, de exemplu, a unei camere video pentru marșarier sau a unei camere video pentru implement.         

Accent pe operator

Cabina tractoarelor AXION și ARION, cu suspensia în patru puncte combinată cu suspensia PROACTIV pentru puntea față stabilește deja standarde pentru confortul operatorului. În momentul de față, disponibilitatea unui scaun nou Grammer Dual Motion, a geamului spate fumuriu și a noii trape de acoperiș asigură un alt nivel al confortului operatorului. De asemenea, sunt disponibile opțional un volan îmbrăcat în piele, un radio nou cu sistem mâini libere  și un microfon extern pentru calitate optimă a sunetului.

O conexiune pentru aer comprimat în partea dreaptă a utilajului și noile lumini de lucru LED constituie răspunsul la nevoia operatorului de întreținere simplă și vizibilitate mai bună în timpul nopții.